(SEMASA) 18 USAHAWAN WANITA BERPENGARUH MALAYSIA DIIKTIRAF DI MAJLIS MIWE 2024

Spread the love

Majlis Pengiktirafan Malaysia Influential Women Entrepreneurs (MIWE) 2024 telah berlangsung dengan jayanya pada 26 Oktober 2024 di Geno Hotel Subang Jaya. Majlis yang dianjurkan oleh Majlis Tindakan Pengguna Negara (MTPN) ini telah mengiktiraf 18 usahawan wanita cemerlang yang telah menunjukkan prestasi membanggakan dalam bidang keusahawanan masing-masing.

Program MIWE yang dirancang khusus untuk memperkasakan usahawan wanita di Malaysia ini bukan sahaja bertindak sebagai platform pengiktirafan, malah turut berperanan sebagai medan untuk meningkatkan penjenamaan peribadi dan mengembangkan rangkaian perniagaan. Majlis ini telah mengumpulkan usahawan wanita bersama-sama profesional dari pelbagai industri dan agensi kerajaan, mewujudkan suasana yang memberangsangkan untuk perbincangan bermakna, perkongsian kisah inspirasi, dan peluang jaringan yang berharga.

Majlis tersebut telah diserikan dengan kehadiran tetamu kehormat, YBHG. Tuan Kamal Bin Kormin, Ketua Pengarah Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MYIPO), yang diwakili oleh YBRS. Puan Yusnieza Syarmila Binti Yusof, Timbalan Ketua Pengarah (Strategik dan Teknikal) MYIPO. Beliau telah menyampaikan pengiktirafan kepada para penerima anugerah pada majlis tersebut.

Penceramah jemputan yang terdiri daripada Puan Noranisah Binti Abas, Pengarah Pembangunan Perniagaan & Pemasaran MYIPO, dan Cik Nurdiana Abdullah @ Diana Talit, Timbalan Pengarah Bahagian Bantuan Pembangunan, Bahagian Transformasi & Perdagangan Digital, Matrade, telah berkongsi pandangan berharga dan strategi penting untuk kejayaan dalam bidang keusahawanan.

Puan Nur Saimah Binti Saimin selaku Pengerusi MIWE dalam ucapannya berkata, “Sebagai Pengerusi MIWE, saya amat terharu dengan penyertaan yang menggalakkan daripada usahawan wanita dan komuniti perniagaan. MIWE merupakan platform penting untuk memperkasakan wanita dalam bidang keusahawanan, menggalakkan inovasi, dan mewujudkan sinergi dalam kalangan usahawan berpotensi tinggi. Sejak kebelakangan ini, wanita telah memberi sumbangan besar dalam pelbagai sektor, memberi impak kepada pembangunan ekonomi negara kita. Walaupun menghadapi cabaran, kita perlu kekal proaktif dan bekerjasama, menganjurkan program seperti MIWE untuk terus berkembang dan maju dalam persekitaran yang dinamik.”

Para pemenang yang diiktiraf terdiri daripada pelbagai latar belakang perniagaan, termasuk industri hiburan, pendidikan, farmasi, undang-undang, kecantikan, dan banyak lagi. Kepelbagaian ini membuktikan bahawa usahawan wanita Malaysia mampu mencapai kejayaan dalam apa jua bidang yang diceburi.

Berikut adalah senarai pemenang Malaysia Influential Women Entrepreneurs (MIWE) 2024:

  1. Dato Saripah Raziah Binti Mustapha (Ifa Raziah) dari Star Vendors Event Sdn Bhd
  2. Fauziah Binti Abdul Talip @ Abdul Latiff (Fauziah Latiff) dari Broadway Acres Sdn Bhd
  3. Rahimah Binti Sukor (Emma) dari Impact Music & Entertainment
  4. Ahlam Masae dari Glow Works Enterprise
  5. Joey Teo Chai Ling dari Taska Tunas Ceria
  6. Michelle Lai Mee Sum dari Auntie Michelle Resources (M) Sdn Bhd
  7. Ng Kang Yun dari Messrs Elaine, Yun & Associates
  8. Woo Ming Yee dari Bewell Pharmacy Sdn Bhd
  9. Sreedevi A/P Thiyagarajoo dari Aura Bliss Resources
  10. Vivian Lai Huey Lin dari Vivian Lai Slimming & Aesthetics
  11. Susan Ngo dari Rim Refurbish Specialist
  12. Roszlinda Binti Sham dari Hawary Education Sdn Bhd
  13. Tan Shok Teng dari Beautylife Group Sdn Bhd
  14. Fong Sheng Nie dari WS & CO PLT
  15. Grace Lee dari Voala Interior By Wilvest Sdn Bhd
  16. Cecilia Ng Siew Hiah dari Teluk Sengat Crocodile Farm
  17. Chong Su Yee dari He Or She Baby Sdn Bhd
  18. Dr. Catryn Tay Sin Ying Ph.D dari 1st Lady Beauty Holistic Sdn Bhd

Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *